nuffnang

Friday, March 18, 2011

cantik itu?

sejak menjadi penonton setia drama2x melayu ni..( kalau bukan kita, siapa lagi)

satu je benda yang aku selalu terfikir
cantik itu dinilai cara kita berpakaian dengan seksi ke?

bukan apa,
drama2x melayu kita, jika si heroin berbaju kurung,pakai tudung x bape lawa.. dipandang sinis,
lepas tu bila dia da bersolek, rambut kasi lurus, baju da makin singkat.. baru la orang pandang tinggi..

kemain lagi.

aku bukan nak kutuk industri kita,cuma kadang2x ni naik meluat dengan orang di tv.
baju mengalahkan orang bukan muslim.

negara luar dok sibuk promosi fesyen muslim,
kita dok sebok nak tunjuk bulu kaki.

nama pon drama melayu,
tunjukkam lah budaya kita sikit..

baru lah orang rasa menarik dengan budaya kita..
haish.

aku pon tatau ape yang aku mengarut..kalau ada yang terasa,maaf ye.
bukan apa,bosan dengar nenek2x membebel pasal artis yang seksi,lepas tu,dia sambung bebelkan aku.

dok pesan " hang jangan pakai lagu tu.and bla bla bla bla"

tok,jangan risau ye..idola saya hana tajime simpson..huhu.. lawa weh.

p/s: orang korea suka tengok baju kurung. comel katanya.

No comments: