nuffnang

Thursday, January 31, 2008

sahabat aku?! biarlah aku yang tentukan!!

aku sakit hati!!!!
untuk kamu(mereka yang membuat aku rasa benci untuk mengelarkan kamu mereka sekelas)
aku rasa aku da cukup besar untuk memilih kawan!! hey..jangan ingat kamu semua ni da cukup baik un tuk menentukan hidup aku..keputusan yang baik dalam exam tak menjaminkan kamu itu layak untuk menentukan siapa yang bagus @ layak untuk digelar kawan..
kawan kamu,kamu pilih sendirilah...jika rasa aku ni layak digelar sahabat kamu,jadilah sahabat aku yang baik..bukan memaksa aku mengikut kamu,mengikat aku macam lembu dan menuding jari kamu,dan mengatakan si dia dan dia,boleh dijadikan kawan..si polan dan polan..jangan..mereka..budak jahat..
aku!!biar aku yang pilih si dia dan mereka untuk dijadikan sahabat aku.si dia,seorang pemabuk,tapi si dia tidak pernah memaksa untuk aku mengikut jalan dia pilih,malah menghalang aku mengikut jejak si dia..si dia,seorang drug addict,tapi si dia,setiasa cuba menjadi sahabat aku yang terbaik,malah sentiasa melindungi aku..si dia,seorang yang sukar diduga,tapi..si dia,sentiasa menjadi sahabat dunia dan akhirat aku...si dia lah yang sentiasa menjadi tulang belakang aku..
ingat!!! aku tidak menganggu kamu..aku tidak pernah menghalang kamu untuk memilih kawan..tetapi,jangan cuba menilai sahabat aku...ada sebab kenapa aku memilih mereka sebagai sahabat aku..percayalah..mereka lebih mengetahui apa itu maksud seorang sahabat..
aku mohon...kamu dan kamu...jangan lagi cuba memandang aku dengan jelek..selagi aku boleh bersabar,hargailah kesabaran aku...
kalau tahap kesabaran itu sudah hilang..percayalah..aku bukan lagi orang yang kamu akan suka...dont mess up with me!!
petang ini..aku agak marah..bosan dengan kepuraan mereka...benci dengan sifat yang cuba menjadi ibu-bapa segera aku di sini..
dari aku kepada kamu..diriaku/kisah kami31hbjanuari2008..

No comments: